Oktobar u KCB-u

Oktobar u KCB-u

Likovna galerija, Knez Mihailova 6
Asako Široki, dobitnica Nagrade Kulturnog centra Beograda na 56. Oktobarskom salonu
Novi radovi Asako Široki koje će predstaviti u Likovnoj galeriji KCB kao dobitnica Nagrade na Oktobarskom salonu, zasnivaju se na procesima i delima koja se izvode iz prirodnih materijala i oblika od kojih su i sačinjeni. Te strukturalne plastike prizivaju sećanje posmatrača na delove nameštaja (drvene letve, ramovi, ogledala…), ali zatim ona bivaju dekonstruisana i usmereni ka nestajanju i ništavilu – ka teritoriji gde nema mesta sećanju o njihovoj primarnoj funkcionalnosti. Ovakav postupak nam razotkriva svet koji je lišen uobičajenih značenja i asocijacija.
Asako Široki je doktorirala na Likovnoj akademiji Univerziteta umetnosti u Tokiju, Japan (2008). Učestvovala je u međunarodnom studijskom programu u Künstlerhaus Bethanien u Berlinu (2013–2014). Asako Široki dobitnica je više stipendija: Stipendije Vlade Japana za međunarodni istraživački program (2013–2014); Stipendije Pola umetničke fondacije za međunarodni istraživački projekat i Stipendije Nomura fondacije, Japan (2015–2014).
Galerija Artget, Trg republike 5 / 1
Legende ratne fotografije u Srbiji: Luis Viks Hajn, Arijel Vardžis, Samson Černov – Autorska izložba Milene Marjanović
Hajn, Vardžis i Černov su, svaki svojim putem i zadatkom, boravili u Srbiji, na Balkanskom/Solunskom frontu, kao ratni fotoreporteri. Hajn stigavši 1918. preko Crvenog krsta SAD . Vardžis 1916. kao dopisnik The Miami News-a da izveštava s bojišta na Balkanu, a Černov je u Srbiju poslat kao dopisnik ruskog dnevnog lista Novoe Vremя i mesečnika Ruskoe slovo, ali je kasnije postao i saradnik francuskog nedeljnika L’Illustration. Hajnove i Vardžisove fotografije, pozajmljene iz Kongresne biblioteke u Vašingtonu i Vojnog muzeja u Londonu prikazujemo prvi put u Srbiji.

Galerija Podroom, Trg republike 5/1
Anica Vučetić, Između svetova
Izložbeni prostor galerije Podroom preobražem pokretnim slikama u neku vrstu teatra, uvodi posetioce u svet u kojem se autorka pita o pojmovima onostranog, trajanja, protoka vremena, svrhovitosti egzistencije, mogućnosti delovanja i promene. Narativ je deo celine ambijenta u kojem su šumovi, zvukovi, svetlost, tama i doživaljaj prostora važni za razumevanje odnosa koji nastaje u interakciji između unutrašenjeg sveta pojedinca i onog koji nas sve okružuje.
Anica Vučetić je rođena 1962. u Beogradu. Diplomirala je i magistrirala na odseku za slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Bavi se video instalacijama i ambijentima. Realizaciju izložbe su podržali: Filmski centar Srbije, Grad Beograd, Ministarstvo kulture i informisanja republike Srbije i Pogon.
Filmska galerija – Dvorana KCB-a, Kolarčeva 6
NEUSPELI DUBL nisu u stvari na gomili moji najgori i ćorsokak filmovi, nezavršene produkcije i kućna video-umetničarenja. Ovo… hm… nije retrospektiva, mali spomenik – nije!… To su možda: Bujni, sočni, kolažni filmovi koji bi eksperimentelnim metodama istraživali svet uspomena, prolaznosti, unutrašnji i starinski svet. Beskonačno polje mogućnosti, možda opasno, tj. zavodljivo, ali neprocenjiv rudnik veći od vremena jednog života!, kako piše u mom filmskom dnevniku starom bar 20 godina.

Miloš Tomić rođen je 1976. u Beogradu. Diplomirao je filmsku režiju na Fakultetu dramskih umetnosti 2001. u klasi profesora Miše Radivojevića. Magistrirao je na filmskoj akademiji FAMU u Pragu 2006, na Odseku multimedijalne animacije u klasi profesora Petra Skale, a 2013. i doktorirao na FAMU sa tezom „Dragocenost odbačenih predmeta – đubreta, kao materijala za film, animaciju, fotografiju…“ Jedan je od osnivača legendarne grupe „Klipani u pudingu“, strastveni je kolekcionar i strpljivi kolažista, aktivan učesnik i propagator “LO-Fi“ festivala koji se tokom devedesetih godina borio za slobodan, jeftin i nezavisan film, a već nekoliko godina i profesor na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu, na Odseku za digitalnu umetnost i nove medije. Kao autor izlagao je na brojnim izložbama širom regiona i Evrope. Poznat je po svojim eksperimentalnim filmovima i video radovima, muzičkim spotovima za neke od lokalnih bendova, kolažima i umetničkim akcijama. Kroz neposredan rad sa studentima i mladima, obišao je svet držeći radionice o trik-animaciji i stvaralaštvu uopšte, i učestvujući na festivalima od Francuske, Norveške, Italije ili Španije, preko Makedonije i Estonije do Kine, Argentine i Burme. Njegova umetnička karijera dobija novi zamah 2013. godine kada je, zajedno sa Vladimirom Perićem, predstavljao Srbiju na Venecijanskom bijenalu sa projektom Muzikalni dnevnici, sačinjenom od kratkih filmova u kojima svakodnevne, često porodične, kuhinjske situacije postaju amaterske muzičke improvizacije.

sr_RSSerbian
sr_RSSerbian